Kategori arşivi: 3ds Max

Multi/Sub-Object material / çoklu/alt obje materyali

, , ile etiketlendi

Bu yazıda kullanım alanınıza göre oldukça işlevsel bir materyal türünden bahsedeceğim. multi/sub-object materyali aşağıda da gördüğünüz gibi tek bir materyal slotu içinde varsayılan olarak 10 tane farklı materyal içerir ve bu sayıyı artırmanızı da sağlayan add butonu vardır. Bu materyali … Okumaya devam et

3D, 3ds Max kategorisine gönderildi | Yorum bırakın

Vray sun saat ayarlama

Daha önceki Vray sun ayarları ile ilgili yazıya istinaden ilave olacak ve bazı kullanıcılar için önemli olan saat tarih ayarları ki bu ayarlar o günün hava durum bilgilerine göre ve saat durumuna bağlı olarak açıyı otomatik ayarlar. Vray sun kendi … Okumaya devam et

3D, 3ds Max, Vray kategorisine gönderildi | Yorum bırakın

3ds Max Lathe Modifier

, ile etiketlendi

3ds Max üzerinde bulunan Lathe Modifier’ı inceleyelim. Sözlük anlamı olarak torna olsa da gözümüzde çok büyütmemizi gerektirecek bir modifier değil. Öncelikle bu modifier ile yapılabilecek temel şeylerden bahsedeyim (Benim aklıma gelen); bardak, sürahi, boru vb. İlk olarak oluşturmak istediğimiz objenin … Okumaya devam et

3ds Max kategorisine gönderildi | Yorum bırakın

3ds Max Blend Material

, , ile etiketlendi

3ds Max içinde bulunan default materyallerden blend material‘ı inceleyelim. Blend material çalışma mantığı olarak birden fazla materyali birbiriyle kombine eder ve kullanılacağı alan çok fazladır.

3D, 3ds Max kategorisine gönderildi | Yorum bırakın

Lattice

, ile etiketlendi

Bugün 3dsmax’de modifier listemizde bulunan Lattice komutunu ve işlevini göstereceğim. Lattice kelimesi sözlük anlamı olarak Türkçe’de karşılığı kafes, bir şeyle örmek gibi anlamlara gelir. Öncelikle Lattice uygulayacağımız objemizde önemli olan noktalar segment sayısı ve şeklidir. Örnek verecek olursak aşağıdaki renderdaki gibi bir … Okumaya devam et

3D, 3ds Max kategorisine gönderildi | Yorum bırakın

Hair and Fur (WSM)

, ile etiketlendi

3ds max içinde  modify bölümünde Hair and Fur (Saç ve Kürk) modifier’ı tanıyalım. Öncelikle sahnemize (herhangi bir obje olabilir) bir obje çiziyoruz. ben Chamferbox seçtim. Hair and Fur uygulayacağımız yerleri seçip detach yapıyoruz.

3D, 3ds Max kategorisine gönderildi | Yorum bırakın