3ds Max Blend Material

Etiketleri: , ,

3ds Max içinde bulunan default materyallerden blend material‘ı inceleyelim. Blend material çalışma mantığı olarak birden fazla materyali birbiriyle kombine eder ve kullanılacağı alan çok fazladır.

Resimde gördüğümüz köz (en azından bana göre). Öncelikle kullanacağımız objeye material editor’den blend seçiyoruz. Blend materyalinde parametreleri inceleyelim.

Material 1: kombine edeceğimiz ilk materyalimiz.

Material 2: kombine edeceğimiz ikinci materyalimiz.

Mask: Kombinasyon şeklini belirleyen materyal, kullanacağınız materyale veya objeye göre genelde jpeg şekilde oluşan map kullanılır. Ben bu çalışmada bu mapi oluşturdum ve kullandım.

Kullanacağınız yüzeyin uzunluğuna ve genişliğine göre “tile” verip düzgün görüntüyü alabilirsiniz. material kısmındaki interactive işaretini koyarsanız işaretlediğiniz materyali render almadan yerleşimini görürsünüz. Örnek verecek olursak mask kısmını interactive yapıp bir göz atalım.

ilk materyal olarak ben Glow kullandım. Standard material seçip diffuse kısmına tıkladığımızda çıkan materyallerden seçilir. Glow değerini 10 yaptım siz dilediğiniz şekilde yapabilirsiniz ve renkleri istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. İsterseniz de standard yerine architectural seçip oradaki Luminance cd/m2 değeriyle oynayabilirsiniz.

ikinci materyal olarak da Arch & Design materyali olan brushed metal seçtim. Sonuca göz atalım.

Render alırken ayarlarım Mental ray Final Gather açık standart ayarları ile, bir de skylight koydum onu da standart ayarlarında bıraktım.

Not: Final Gather’de Diffuse bounces değerini artırırsanız glow materyalinin yansımaları daha temiz duracaktır.

materyal kombinasyonumuzu istediğimiz gibi değiştirip farklı şeyler deneyebiliriz.

Kategorisi: 3D, 3ds Max | Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">