3ds Max Lathe Modifier

, ile etiketlendi

3ds Max üzerinde bulunan Lathe Modifier’ı inceleyelim. Sözlük anlamı olarak torna olsa da gözümüzde çok büyütmemizi gerektirecek bir modifier değil. Öncelikle bu modifier ile yapılabilecek temel şeylerden bahsedeyim (Benim aklıma gelen); bardak, sürahi, boru vb. İlk olarak oluşturmak istediğimiz objenin bir kesitini line şeklinde oluşturmamız gerekiyor.

Daha sonra oluşturduğumuz çizgiye Modifier kısmından lathe atıyoruz.

Oluşan şekil görüntüdeki gibi olacaktır. Atadığımız modifierın yanındaki + işaretine tıkladığımızda altında açılan Axis‘i seçip x,y,z kordinatında istediğiniz şekili oluşturacak şekilde hareket ettirebilirsiniz.

Oluşturduğumuz objede köşeli hatlardan kurtulmak için smooth modifierını da ekleyip auto smooth kutucuğunu işaretlersek pürüzsüz hale getirebiliriz.

Not: Cam materyali kullanacağınız objelerde Shell (Kabuk) Modifier’ı da kullanıp kalınlık verebilirsiniz.

3ds Max kategorisine gönderildi | Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir